X

Un LIKE contează mult pentru noi

11 argumente că ancheta poliției împotriva proprietarului mașinii cu numere anti PSD nu are bază legală


Un tânăr jurist din Iași i-a adresat o petiție comisarului-șef al Poliției Române  în care argumentează de ce polițiștii care au deschis un dosar penal împotriva lui Răzvan Ștefănescu, proprietarul mașinii cu numere anti- PSD.


Ștefănescu este audiat la ora transmiterii acestei știri de către polițiști, în condițiile în care șeful Poliţiei Române, Ioan Buda, a declarat, miercuri, că şoferul maşinii înmatriculate în Suedia cu numere preferenţiale a intrat în România legal din punctul de vedere al actelor privind plăcuţele de înmatriculare, dar ilegal și imoral, din punctul său de vedere.


Redăm mai jos petiția adresată de Vladimir Maftei comisarului-șef, transmisă și redacției Mediafax.ro:


”Din spirit civic, respect pentru instituțiile statului, cât și pentru drepturile omului, vă rog să clasați de urgență dosarul penal, remiterea permisului de conducere cât și a plăcuțelor de înmatriculare numitului Răzvan Ștefănescu, luând în considerare următoarele argumente:


1. În cadrul UE, libera circulație este un drept fundamental ce nu poate fi îngrădit.


2. Vă rog să accesați site-ul Agenției de transport din Suedia – „Transportstyrelsen”, al cărei site oficial este www.transportstyrelsen.se La ramura https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Om-registreringsskylt/Allmant-om-personlig-skylt/Regler-for-att-aga-en-personlig-skylt/ se menționează că alte țări nu au același sistem cu numere preferențiale și se recomandă de a fi utilizate numerele normale în afara granițelor suedeze. Nu se menționează nicio interdicție, se face doar o recomandare. Tot aici, Agenția de transport suedeză face referire că atunci când conducătorul auto decide să folosească numerele preferențiale în afara statului suedez, trebuie să se asigure că are în mașină și numerele normale, cât și marcajul în certificatul de înregistrare al autoturismului potrivit căruia titularul are numere preferențiale. Răzvan Ștefănescu și-a îndeplinit ambele obligații.


3. Pentru deplina legalitate a circulației pe teritoriul României a vehiculelor înmatriculate în străinătate, trebuie respectate cerințele art. 82 alin. 2 din OUG 195/2002. În acest sens, sunt aplicabile normele juridice ale Convenției de la Viena de la 8 noiembrie 1968, ratificată de România prin Decretul nr. 318/1980. În cadrul acestei Convenții, atât Suedia, cât și România sunt state semnatare.


4. Referitor la punctul „3”, Convenția de la Viena din 1968 a fost revizuită în anul 2016 printr-un amendament la paragraful 1 ale anexei 2, depus de către guvernul belgian în anul 2014, prin care se creează posibilitatea ca numărul de înmatriculare să fie compus numai din litere.


5. Convenția de la Viena din 1968 se aplică în integralitate, așa cum a fost revizuită în anul 2016. România nu a formulat în termenul legal de 12 luni „rezerve” și nici nu a întreprins acțiunea de a informa celelalte state-cosemnatare că nu își asumă aplicarea în dreptul intern a amendamentului depus de către guvernul belgian în anul 2014.


6. Potrivit art. 11 din Constituția României, „Statul român se obligă să îndeplinească întocmai şi cu bună-credinţă obligaţiile ce-i revin din tratatele la care este parte.” Pe de altă parte, Convenția de la Viena din 1969 privind dreptul tratatelor stipulează că orice tratat leagă părțile și trebuie executat de către acestea cu bună-credință.


7. Convenţia de la Viena din 1969 privind dreptul tratatelor prevede că “o parte nu poate invoca dispoziţiile dreptului său intern pentru a justifica neexecutarea unui tratat”.


8. Luând în considerare că Suedia a integrat un sistem cu numere de înmatriculare preferențiale formate numai din litere, înseamnă o respectare deplină a normelor juridice ale Convenției de la Viena din 1968. Așadar, autoturismele cu numere preferențiale formate numai din litere înmatriculate în străinătate au drept de liberă circulație inclusiv în România.


9. Dacă Răzvan Ștefănescu ar fi comis o ilegalitate privind numerele de înmatriculare, încă de la Vama Nădlac nu i s-ar fi permis intrarea pe teritoriul României.


10. Nu sunt întrunite elementele constitutive ale infracțiunii prevăzute la art. 334 alin. 4 Cod penal întrucât Răzvan Ștefănescu și-a îndeplinit obligațiile prevăzute la punctul „2”. Pe de altă parte, având în vedere că infracțiunea prev. la art. 334 alin. 4 C. pen. este în strânsă legătură cu respectarea prevederilor Convenției de la Viena din 1968, utilizarea unui număr de înmatriculare preferențial din alt stat, format numai din litere, nu va crea posibilitatea de a se reține infracțiunea mai sus-menționată.


11. În urma considerentelor anterioare, este imperios necesar să dispuneți în cel mai scurt timp clasarea dosarului penal, remiterea permisului de conducere și a plăcuțelor de înmatriculare numitului Răzvan Ștefănescu, fiind aplicabil art. 16 alin. 1 lit. a C.p.p întrucât fapta penală nu există.”


Directorul Inspectoratului în Construcții Vrancea, despre Diaspora: Niște hoți, cerșetori și curve care trebuie întâmpinați cu șocuri electrice


No comments